Drakensberg en verder

29 september 2019 - Kempton Park, Zuid-Afrika

Gisteren morgen werden we wakker gemaakt door apen geluiden . We wisten dat hier ook bavianen rond konden lopen en jahoor vanmorgen waren ze er. Vind ze best wel een beetje  griezelig  en vooral die mannetjes dat zijn toch flinke  joekels zeg. Ze liepen rond te paraderen en bij iedereen naar binnen te kijken. Op een gegeven moment kwamen er een paar mensen aan die verderop in een huisje zaten en die vertelde dat er een aap gewoon hun op slot, gesloten , deur had open getrokken en was naar binnen gegaan om te kijken of er eten te halen viel , gelukkig heeft die man hem weg kunnen jagen , maar toch een redelijk zware schuifpui die op slot zit , wat een brute kracht hebben die apen zeg.  Gelukkig liepen ze ons huisje gewoon voorbij en toen we terug kwamen van het eten waren ze weer vertrokken gelukkig.  Vind het maar niks die beesten.  Een uurtje later zijn we weer vertrokken om een wandeling langs de rivier beneden te maken.  Het weer is heerlijk met een beetje wind. Heerlijk vertoeven daar , geweldig met die bergen om je heen . Alleen het pad weer naar boven dat vond ik wat minder want dat was heel stijl en dat is helemaal niets voor mij. Maar goed ik heb de klim overleeft en we zijn terug gewandeld naar het kamp. Daar lekker bij het restaurant wat gedronken en wat gekletst met 2 ned vrouwen die een  rondreis met een soort truck aan het maken waren met Djoser . 1 van hun vertelde dat de apen s,morgens via een raampje in hun truck waren geklommen en alles overhoop hadden gehaald. Ze hadden ook eieren gevonden en iemand van hun groep had foto,s gemaakt van een aap met eieren in zijn bek en zijn handen vol, wel geinig om te horen , maar toch hier komt dus de uitdrukking vandaan van wat een rot apen.😹😹😹😹😹.  S,avonds zelf eten opgewarmt wat we bij de spar hadden gekocht en de open haard aangedaan was heerlijk.  Ook deze dag ging ons kaarsje weer bijtijds uit want tja vandaag moesten we vroeg op , 6 uur , omdat we naar Johannesburg terug  gaan . We slapen hier 1 nacht , morgen gaan we nog een pasr uur naar Pretoria om daar rond te kijken en dan. S,avonds naar het vliegveld. Omdat we om 23.00 terug vliegen naar huis.  Vanmorgen liepen er even een paar apen rond maar verder geen toestanden .  Het is weer een lange dag geweest , eerst ongeveer 1,5 uur Drakensberg uitgereden  , andere weg , met weer een heleboel  kleine plaatsjes onderweg , wist niet dat hier zoveel mensen woonden. Onderweg wat vertraging door werkzaamheden maar voor de rest alleen maar rijksweg . We gaan nu lekker eten . Steaks volgen er nog wat foto,s .