Rondje langs de kust

25 september 2019 - Ballitoville, Zuid-Afrika

Vannacht heeft het hier flink gespookt met waaien en ook regen gehad. Vanmorgen ook nog wat regen en het was flink bewolkt en kil. Na het ontbijt toch maar op stap gegaan en richting Ballito gereden en daar een stuk langs het strand gelopen. Ze hebben daar van hout een heel pad langs het strand gemaakt. De zee was erg ruig . We hoopte dolfijnen en of walvissen te spotten maar denk dat de zeete ruig was want we zagen niets. Even wat gedronken bij een restaurant aan het strand en dachten dit is leuk dus gaan we vanavond ook maar eten.  Daarna via de M 4 naar Umhlanga gereden  en onderweg af en toe gestopt. We reden ook nog door het plaatsje Mercy nou daar stonden me flinke grote huizen , hier wonen geen arme mensen hoor.  In Umhlanga aan gekomen even lekker geluncht en daarna naar het strand gelopen. Je hebt daar ook een boulevard en daar hebben we een stuk over gelopen , leuk zo langs de zee. Het water is nog steeds redelijk ruig maar minder als vanmorgen. Het weer is opgeknapt en het is nu 23 gr en iets minder wind. Umhlanga is een grote drukke stad dat had ik feitelijk niet verwacht.  Toen we weer op weg naar ons hotel gingen zijn we nog even in een winkelcentrum geweest ,,de GATEWAY , TJEE wat een groot centrum , geloof wel  4 verdiepingen en heeeeeeellzng gerekt. Je zou er haast verdwalen.  We hebben 1 verdieping gepakt en zijn toen weer op pas gegaan want het was al 17.00 enbinnen een uur wordt hetdonker en dan willen we wel in de buurt van ons hotel zijn. We besloten om maar gelijk te gaan eten bij het restaurant van vanmorgen . Het is weer afgekoeld  nu . Morgen op weg naar Drakensbergen daar zitten we ook midden tussen de bergen dus weet niet of we dAr wifi  hebben.