Laatste dag in Zuid Afrika

30 september 2019 - Kempton Park, Zuid-Afrika

Vanmorgen waren we vroeg wakker dus lekker vroeg ontbeten en vroeg op pad om nog een paar uurtjes in Pretoria door te brengen. Voordat we vanavond om 23.00 weer terug vliegen naar Nederland , we hadden nog wel een poosje willen blijven , wat een mooi land , vriendelijke mensen en natuurlijk hebben we extra voorzichtig gedaan door alle verhalen die er rond gaan , maar wij hebben ons geen moment onveilig gevoelt gelukkig.  In Pretoria hebben we het voortrekkersmuseum bezocht , dit gaat over gevechten van het leger en de oorspronkelijke bewoners jaren geleden. Prachtig gebouw met een mooie verzameling spulletjes . En wat een prachtig uitzicht over Pretoria best een grote stad. Daarna zijn we naar de Union buildings , gereden met een heel groot standbeeld van Nelson Mandela in de tuin erbij. Hij speelt echt een grote rol in de geschiedenis hier.  De temperatuur is goed maar er kwamen wel veel wolken opzetten. Het weer gaat hier ook onslaan. De mensen zeggen , het is echt lente , warme en mindere warme dagen. Maar ook hier verandert de natuur net als bij ons in Nederland. We wilde nog een poging wagen om church square te bezoeken maar wat een drukte zeg. Ze rijden hier gewoon 5 dik in het centrum , dat heb je bij ons nog niet eens op de snelweg . We konden nergens stoppen dus  hebben we besloten om maar bij een winkelcentrum net buiten het centrum te gaan lunchen en vandaar weer terug naar het hotel. We hebben de kamer verlengt tot 18.30 zodat we ons nog even kunnen opfrissen voordat we na het diner op weg gaan naar OR Tambo het vliegveld.

we hebben een fantastische vakantie gehad hier in Zuid Afrika en het land en de mensen hebben zeker mijn hart gestolen,  zoals ik er nu over denk   Kom ik zeker hier nog eens terug . Maar dan nog gerichter op wat ik echt het leukste vond , de safari parken en misschien dan richting Kaapstad en omgeving. Voor nu zit het er op en ik zeg BEDANKT MOOI ZUID AFRIKA VOOR DEZE GEWELDIGE BELEVENIS VAN JULLIE LAND.

1. Marieke Meulman:
    30 september 2019
    Geweldig hé. Goede terugreis en later al die mooie foto's in een boek.
  2. Dieoke:
    30 september 2019
    Goede reis terug naar Nederland en bedankt voor de mooie verhalen v d belevenissen in Zuid Afrika.
    Heb ze allemaal gelezen...vriendelijke groetjes v Dieoke
  3. N.L. Beijer:
    30 september 2019
    Je bent nu als 2e generatie Beijer geweest in Zuid-Afrika. Henk senior was de eerste en die heeft bij Shell gewerkt. An en ik wens jullie een goede reis terug naar Holland en Max zal wel voor de deur zitten. Tot ziens Anka en Wim.
  4. Anka:
    30 september 2019
    Haha ja maar ik ben alleen maar op vakantie geweest en Henk heeft er een poosje gewoont. Dank je en Max zit niet voor de deur want die is in het pension die ga ik woensdag weer ophalen. Ik bel je van de week wel even als ik weer terug ben oke
  5. Silvia van ark:
    30 september 2019
    Ook gegrepen door het zuid afrika viris dus. Welkom bij de klup. Er is geen anti virus tegen 🤣
  6. Ludovica:
    30 september 2019
    Wat een prachtige foto's om mee af te sluiten..........have a safe flight home
  7. Hans en Mieke:
    30 september 2019
    Het waren leuke verslagen!
    Welkom thuis beiden.