Op weg naar het wild

16 september 2019 - Timbavati Game Reserve, Zuid-Afrika

Gisteren morgen eerst nog even heerlijk ontbeten  in het hotel en afscheid genomen van de gezellige dames van het restaurant en toen op weg. We wilde nog even gaan kijken bij Wonderview , mooi uitzichtpunt maar toen we daar aan kwamen was het nog flink mistig dus er was helaas niets te zien.  Verder gereden over de panoramaroute naar de 3 rondals , ook een uitzichtpunt op prachtige bergpartijen maar ook daar was het helaas nog een beetje heiig maar toch prachtig om te zien. Natuurlijk stonden ook hier de locals met kraampjes spullen en na rond te hebben gekeken heb ik een mooi houten werkje gekocht van de big 5 en een babone beeldje. Daarna weer verder via een pas en door een tunnel op weg naar Hoedspruit om van daar de weg te volgen naar de gate van Timbavati waar ons verblijf in ligt. Prachtige weg met weer mooie natuur dit is echt genieten hoor. Om rond half 2 kwamen we aan bij de poort en gingen we het park in .gelijk op het eerste stuk weg kwamen we al pumba,s tegen , leuk hoor die zwijntjes , daarna nog wag vogels , impala,s en gnoe,s gezien. Toen kwam de weg met de potholes waar iedereen het altijd over heeft , dus moesten we wat langzamer rijden. Er passeerde ons een busje en wat later stond hij stil op de weg met knipperde lichten , hij gaf ons een hint dat er daar iets was. En jahoor een geweldig mooie grote giraf tussen de bomen  zooo mooi. Daarna maar wat doorgereden want we hadden natuurlijk veels te lang stil gestaan maar wat wil je als je zoiets moois tegen komt . Precies om 15.00 kwamen we op het park aan en werden we verwelkomt door Barry onze ranger voor deze  dagen , hij legde alles uit , hielp ons met de bagage naar tent nr 8 te brengen , de laatste  tent dus lekker rustig . Op de waterplaats aan de overkant  van het restaurant staat een groep zebra,s die vlak erna weer verder trekken. We krijgen nog snel wat te eten om dan in de jeep te stappen voor onze eerste safari.  Al heel snel komen we een hyena tegen .  Daarna nog impala,s , zebra,s , koedoo,s , andere soort bokken , grote dier boven op een nest , grote ui, roofvogel , 2nijlpaarden. We waren op zoek naar een geoep leeuwen die de vorige  dag gespot waren. Viel vandaag niet mee maar opeens jahoor een groep van 5 leeuwinnen met wel 5 a 6 welpjes , verschillende maten. De jeep zocht een betere spot en toen stonden we vlak bij ze , GEWELDIG  ,omdeze prachtige beesten van zo dichtbij te zien. Na een poosje te hebben gestaan weer verder gereden . Tegen zons ondergang ergens gestopt en kregen we wat te drinken en chips en nootjes . Daarna weer op pad het was nu donker . We kwamen een jonge olifant tegen die een beetje indruk probeerde te maken , maar doordat de ranger met een licht naar hem scheen droop hij af naar het water waar nog 2 olifanten stonden.  Doorgeredenen toen kwamen we vlakbij een andere drinkplaats , en toen was het bal , rechts tussen de bomen stond een rhino , geweldig groot ,voor ons in de struiken hoorde we een hyena huilen , die kwam met nog een aantal tevoor schijn en gingen om de jeep lopen ze waren erg nieuwsgierig . . Aan de linkerkant stond een groep olifanten te drinken , dus al bij al een hele happening al die dieren bij elkaar. Nog even langs de leeuwen gereden en die stonden toen op en staken de weg over lang onze jeep  leuk die kleintjes zo dichtbij.  Opeens gingen een paar grotere ervandoor en 1 vrouwtje bleef samen met de jongen op de weg voor ons liggen . De ranger dacht dat de andere aan het jagen waren en deze  leeuwin bleef bij de jongen. We zijn toen maar verder gegaan voor eventuele  onrust te voorkomen.  Toen we terug op het kamp kwamen stond de warme maaltijd. Al haast klaar. Lekker gegeten , nog een tijdje met de andere gepraat. Mensen uit , brazilie, italie, frankrijk , en engeland leuk hoor. Daarna naar bed op naar morgen voor de volgende safari.

1. Ludovica:
    16 september 2019
    Wat mooi allemaal en ook best een tikje spannend, toch? Leuk om je verhaal te lezen terwijl je er nog bent..... morgen ook heel veel kijk- en fotoplezier
  2. Silvia van ark:
    16 september 2019
    Super die hyena's. Jaloers. Wij pas 2 gezien. En dat in 4 jaar tijd. S nachts nog wakker geweest van rare geluiden hihi
  3. Anka:
    16 september 2019
    Wij hebben er totaal wel zo,n 15 gezien , gisteren avond een hele groep bij een water plaats met olifanten en neushoorns , ze schijnen de avond daarvoor jachtte hebben gemaakt op een kleintje . Ze lopen al 2 dagen rond op de waterplaats bij het kamp leuk hoor. Geluiden , tja vogels en gisteren nacht een leeuw en een jakhals volgens Angelique van het kamp.
  4. Dieoke:
    16 september 2019
    Ik kan alleen maar zeggen WOUWWW wat een belevenis !!!
    Prachtig !!!
  5. Lique:
    17 september 2019
    Indrukwekkend en wat een prachtige foto's!
  6. Miranda:
    18 september 2019
    Dat is genieten en een belevenis. Echt super gaaf de foto's. Geniet lekker verder.