Drakensberg

28 september 2019 - Highmoor, Zuid-Afrika

Twee dagen geleden uit Umhlanga vertrokken richting Drakensberg , een groot natuur reservaat waar wij middenin verblijven . De weg ernaar toe ging grotendeels over de rijksweg. Mooie rijbaan met redelijk mooie omgeving , we rijden liever over de binnen wegen maar dat gaat op deze weg haast niet. Onderweg gestopt in Howick , lekker wat gedronken , daarna boodschappen gedaan in de super spar , die kom je overal tegen,want we weten niet zeker of het restaurant in Giant,s Casle , waar we vdrblijven , open zal zijn dus voor de zekerheid maar eten mee nemen. Daarna in Howick de waterfall gezien , erg mooi . Ook gevraagt waar de Nelson Mandela memorial site is , nou ondanks alle uitleg hebben we die helaas niet gevonden. Jammer want dat is de plaats waar Nelson Mandela ooit gevangen genomen is en er is nu een herdenkings monument. We zijn  toen maar doorgereden want ook de tijd ging weer dringen. Toen we uiteindelijk bij de afslag Giant Castle kwamen  moesten we nog best een heel stuk. In het begin was het slecht aangegeven waar we heen moesten en ik wAs een beetje bang dat we verkeerd reden. Op het moment dat we eindelijk een auto zagen en het wilde vragen zagen we een bord 😤😤😤 gelukkig we zaten toch op de goede . We reden over een niet zo,n beste weg met een hoop potholes , kuilen , erin dus dat schoot niet zo op. Op een gegeven ogenblik kwamen we bij de gate van Giant,s Castle en we moesten ons regristreren , dat is dat men weet wie er binnen is in het park , en toen moesten we nog 7,5 km naar het huisje . Deze weg was goed dus we konden opschieten. Even voor half 5 waren we binnenen maar goed ook want om half 5 sluit de receptie. We hebben een garden huisje , vlakbij de ingang. Wat ziet alles er hier leuk uit met prachtig uitzicht op de bergen. Veel vogeltjes om ons heen en helemaal niet schuw.  Spullen binnen gezet en nog even rond gekeken bij de huisjes die uitzicht op de bergen hebben prachtig hoor. Die avond brood gegeten en om 20.00 ging het lichtje uit bij me .

1. Carla:
    28 september 2019
    Denk dat je na je vakantie er nog een aan kan plakken om uit te rusten.
  2. Hans en Mieke:
    28 september 2019
    Leuke huisjes en mooie omgeving.