Vandaag eigen safari gereden

18 september 2019 - Skukuza, Zuid-Afrika

Vanmorgen om 7.00 op gestaan  en we hebben als een blok geslapen . Eerst rustig op gang komen en daarna ontbijt. Buiten liepen  er apen  te scharrelen rond de hutten gelukkig niet de baboons want die kunnen flink agressief zijn  na het eten even langs de winkel wat drinken en eten gekocht voor de lunch en daarna naar de receptie. We hebben de boel uitgelegd en gevraagt of ze de safari naar vanavond wilde verplaatsen, onze vriend  Johannes daar  heeft dat geregelt lief van hem hoor.

Daarna zelf op weg met de auto om zelf een rondje te rijden . We zouden het rondje , skukuza, lower sabi , thokwani, weet niet helemaal de naam meer momenteel, en weer terug naar Skukuza.  Al bij al een rondje van zo,n 150 km. We vertrokken om ongeveer 10 uur. Het stuk naar Lower Sabie was hetzelfde  als gisteren avond en jahoor daar kwamen de olifanten met daarnaast  de leeuwen weer , deze groep was iets kleiner , maar wel leuk.  Verderop kwamen we weer olifanten tegen, en natuurlijk de impala,s , buffels etc.  helaas niet het luipaard die was weg. Op een moment zagen we een  asntal auto,s stil staan bij een water plaats omdat er een olifant over wilde steken , we gingen ook aan de kant en reden wat meer naar het water , er liepen nog meer mannetjes olifanten aan de andere kant die allemaal rondliepen om over te steken.  Toen we inerns zagen dat er verl meer leven was in de plas , een flinke groep nijlpaarden waarvan er een paar met elkaar aan het ruzieen waren , grote vogels zoals ooievaars, opeens een aantal krokodillen , er stonden ook nog impaka,s te drinken al bij al een drukke boel daar. Het duurde een poosje voor alle olifanten aan het oversteken waren en toen zijn we weer doorgereden. Verderop weer een aantal auto,s aan de kant , dus wij ook en toen zagen we dat er een paar leeuwinnen over waren gestoken,ze liepen edn beetje verspreid waarsvhijnlijk op jacht, er liep dasr nl ook een giraf. Opeens zagen we dat tussen de auto,s door nog meer kleinere leeuwen gingen oversteken , al bij al waren het er wel  20 ofzo, vooral die kleinere waren leuk , ze vonden het erg spannend al die auto,s daar.   Weer verder gereden en nog wat andere bessten gezien.  Bij lower sabi evenwat gedronken en bij de rivier gekeken die daar stroomt en daar liep een hele grote pumba rond , wat water vogels en weer koedo,s en later zagen we aan de kant nog meer pumba,s en een krokodil.  Onder weg verder nog veel giraffen , olifanten , koedo,s etc gezien , en ook een groep baboons . Al bij al een geweldige dag , heeft ook wel wat al je al die beesten zrlf ontdekt met rijden.  We waren alleen weer te laat voor de avond safari . Wim zag dat hij van iemand een berichtje op zijn telefoon had gehad en ik ook bleek later. De receptie had contact opgenomen met onze organisatie die de safari had geboekt dat we er niet waren en die had een nieuwe voor morgrnochtend vroeg geboekt . Maar dat zien we helemaal niet zitten want we gaan morgen vroeg op weg naar Swaziland en dat wordt ook weer een lange dag. Eerst weer Krugerpark uit , dat zal ook weer zo,  2 uur duren , nog even zelf op safari , en dan door naar ons volgend hotel. Dus bij de receptie even doorgegeven dat we die niet wilde. Daarna lekker naar het restaurant waar ik nu alle verhaaltjes heb zitten schrijven. Tot nu toe hebben we geweldige dagen gehad , aardige mensen , mooie natuur en natuurlijk al die geweldige beesten .  Hopelijk morgen weer wifi

1. Dieoke:
    18 september 2019
    Prachtig die wilde mooie dieren om je heen...maar jullie rijden wat kilometers zeg ..
    Blijf genieten maar dat zal zeker lukken.
    Groetjes Dieoke
  2. Margreet:
    19 september 2019
    Lees jullie verslag met veel plezier.
    Hoop dat jullie nog veel moois mogen zien, dan genieten wij mee😜