Op weg naar Skukuza in Krugerpark

18 september 2019 - Skukuza, Zuid-Afrika

Gisteren morgen nog een safari in timbavatie welke een beetje uitliep , daarna goed ontbeten en toen op weg naar de volgende stop Kruger Park. Was wel venieuwd hoe het daar zou zijn.  Eerst natuurlijk Timbavatie uit dat duurt al haast een uur maar nog wel wat dieren gezien dus heel leuk. Onderweg door wat grotere plaatsen gereden waar we niet erns vanaf wisten maar wel leuk. Heel veel mensen op straat en je krijgt dan wel het idee  of er iemand daar nog wel  werkt 😜😜😜😜.  Onderweg nog even gevraagt of we wel goed zaten want je zag nergens een boord naar de KrugerGate  , waar ik me wel over verbaasde want volgens mij is dat de grootste gate , en we zagen wel boorden van twee andere gates.  Het duurde best lang voordat we het idee kregen dat we echt goed reden en kwamen bij de ingang aan. Daar jezelf regristreren en dan op naar Skukuza , ons kamp waar we de komende twee nachten slapen.  Al bij al was het  haast 16.00 toen we daar aan kwamen en we hadden om 16.30 een avond safari , dus haasten naar de hut en weer terug naar de jeep om op weg te gaan. We hadden onderweg weinig gegeten dus  maar een zakje chips mee om de honger te stillen. We zaten deze keer in een  grote jeep waar wel 20 mensen ofzo  in konden , dat viel me in eerste instantie beetje tegen na die jeep in Timbavatie maar goed we gingen op weg. Wel leuke bestuurder  en leuke groep mensen.  We kwamen al gauw een groep olifanten tegen met jongen en vlak daarnaast een groep leeuwen met 2 mannetjes erbij . De beesten zie je daar wel van verder weg o mdat ze daar niet van de weg afgaan zoals in Timbavatie.  Maar het was wel heel leuk en erg druk daar want iedereen wilde ze zien natuurlijk.  Verder nog impala,s , gnoe,s , grote groep buffels , giraffen , nijlpaarden etc gezien.  Ook toen het donker werd. Nog mangoesten gezien en 2 honingdassen en een cervatkat.. ennnnnn we hebben de 5e van de big 5 gezien , HET LUIPAARD , heel apart , jammer dat die ver weg aan de waterkant lag , je kon hem moeilijk onderscheiden van  de omgeving maar met hulp van andere. Heb ik gem toch op de foto gekregen . Wat een beauty  zeg.  Geweldige safari  geweest ook  . Viel absoluut niet tegen , het was anders maar ook heel leuk. Toen we weer terug kwamen moest Wim heel erg plassen dus gauw naar de wc masr toen hij terug bij de auto kwam was er paniek want we konden de auto sleutel niet vinden. Alles op z,n kop en eindelijk kwam hij asn de zijkant van de avhterbank  weer in zicht. Dan baal je wel hoor , je bent moe , het is donker en dan gebeurt dit. Maar ja gauw op weg naar het restaurant om te eten . Lekker gegeten en toen kwamen we bij 22.00 in onze hut terug . Gauw alle stekkers aangesloten van de telefoons , batterijen , want een hoop was leeg en toen wilde we nog even thee zetten , maar toen moesten er stekkers gewisseld worden. Trek ik aan een stekker , een steekvlammetje , alles uit en ik sta met een halve stekker in mijn hand. Nou toen ging het niet lekker hoor , alles pikdonker , receptie al dicht, wij terug naar het estaurant , was ook al dicht , gelukkig zagen we emand van de keuken en die heeft het noodnr gebeld want onze telefoons waren leeg.   Maar goed er kwam gelukkig gauw iemand en die liet zien dat de knoppen voor het aanzetten vlak boven dat bewuste stop kontakt zat maar zonder licht zie je dat niet he 😹😹😹😹😹😹  maar goed al bij al was het al 23.00 geworden en we waren bekaf.  Voor vanmorgen stond er nog een ochtendsafari geplanned om 5.00 maar die hebben we over laten gaan. We konden gewoon niet zo vroeg uit bed komen na zo,n onrustige dag .

1. Eva:
    18 september 2019
    Hoi, als ik goed gelezen heb... dan zijn jullie van Shindzela toch buitenom gereden en net “op tijd”in Skukuza aangekomen! 👍🏻 Hoe laat zijn jullie uiteindelijk uit Shindzela kunnen vertrekken? Alvast bedankt voor jullie antwoord! (Wij rijden volgend jaar ook van Shindzela naar Skukuza)
  2. Anka:
    19 september 2019
    Hoi Eva , ja wij zijn inderdaad buitenom gegaan maar al bij al hebben we er nog best nog lang over gedaan , we zijn om 10.45 uit Shindzela weggegaan. Onderweg kwamen we door een paar plaatsen met hoop mensen aan de kant. Dus rijdt je wat langzamer. Je moet goed opletten want er staan geen borden naar de Kruger Gate . Als je een GPS in de auto hebt kun je gewoon Skukuza ingeven. Als je zelf later rond gaat rijden in Kruger reken er genoeg tijd voor hoor want je rijdt echt maar zo,n 25 km pu als je wilt stoppen. Vooral op de weg naar Lower Sabie is heel veel te zien.