Op weg naar Graskop

13 september 2019 - Graskop, Zuid-Afrika

Gisteren avond heerlijk gegeten  in ons hotel  .

Vanmorgen weer bijtijds op omdat we om 9 uur naar het vliegveld zouden worden gebracht om de huurauto op te gaan halen. Daar aangekomen kregen we een upgrade auto , en wel een Nissan X trail en 4x4 , wat een bak zeg en wat een ruimte heerlijk hoor. Om ongeveer half 11 eindelijk op weg naar onze volgende plaats Graskop waar we morgen de panorama route willen gaan rijden. 430 km lange trip maar goed je moet er wat voor  over hebben. De eerste 250 km overde snelweg , moet zeggen goede wegen maar wel overal hetzelfde uitzicht 😜😜 daarna gingde route tussen door en werd de natuur veel mooier. Wat een heerlijke weg. En dat uitzicht , als het nu al mooi is wat moet het morgen dan wel niet worden bij de panoramaroute , de naam zegt het al.  Onderweg nogin het plaatsje dullstroom gestopt en een heerlijke milkshake gedronken , ze hadden MAAR  40 smaken , moeilijk kiezen hoor .

Daarna weer verder en kwamen we op er. Steeds smallere weg met heel veel bochten waar je moeilijk in kon halen en als je dan achter een vrachtwagen rijdt met boomstammen die haast de berg niet opkomt dan weet je wel hoelang we over het laatste stuk hebben gedaan.  En toen was daar toch Graskophotel onze volgende stop voor 2 nachten. De kamer ziet erook weer prima uit met prive parking dus prima in orde. Eerst even een bakkie gemaakt en op ons terrasje gezeten en daarna lekker wezen eten in een plaatselijke tent met pizza , pasta etc . Heerlijk gegeten daar. Er zaten naast ons een man en een vrouw die op een gegeven ogenblik aan ons vroegen waar we vandaan kwamen , de vrouw raadde dat we uit Holland kwamen en weet je waarom , er liep een kat rond waar ik poes tegen zei , en dat betekent in het afrikaans heeeeeel wat anders dan een kat 😹😹😹😹😹. We hebben een hele tijd gezellig met hun zitten kletsen. Zij kwamen uit Victoria  in de buurt van Durban in Zuid Afrika . Leuk hoor.  We zijn nu weer terug in het hotel en ikprobeer er nog een paar foto,s op te zetten en dan op naar bed morgen weer bijtijds op .

1. Charlotte Verhagen:
    14 september 2019
    Hai Anja en Wim , wat een mooi landschap zeg . Prachtig.
  2. Silvia van ark:
    14 september 2019
    Is idd een heerlijke auto. Top ga je veel plezier aan hebben.
  3. Ludovica:
    14 september 2019
    Ziet er prachtig uit het landschap en de auto is ook mooi hoor.....rijden jullie zelf of is er een chauffeur? en zag ik nou goed dat ze daar links rijden?
  4. Marieke Meulman:
    14 september 2019
    Alle herinneringen komen weer terug. Wij waren ook in God's window geweest. prachtig die vergezichten. Ook de Drakensbergen. Maar weet niet of jullie daar ook heen gaan. Dit is in ieder geval genieten.